التهاب پروستات در جوانان

التهاب پروستات به معنی یک رویداد یا وضعیت پزشکی است که در آن پروستات متورم و بزرگ می شود. التهاب پروستات بیماری نیست و تنها علامت یک بیماری می باشد. در این مقاله به بررسی التهاب پروستات در جوانان میپردازیم.


پروستات چه زمانی اتفاق می افتد؟

تورم یا ورم پروستات که یک غده ی تناسلی ترشحی می باشد، زمانی اتفاق می افتد که مایع فراوان در آن تجمع پیدا کند و نیز می تواند به علت بیماری پروستات به وجود آید. جوانانی که مبتلا به التهاب پروستات می شوند، اولین علامتی که آنها را رنج می دهد و موجب نگرانی آنها می شود، نیاز فوری و سریع به تخلیه ادرار است.

پزشکان اگر التهاب پروستات را در مرحله ی اولیه که حاد می باشد، تشخیص ندهند، به طرف حالت مزمن رفته و در این حالت، فرد جوان به مسائل روحی روانی مبتلا میشود، علاوه بر آن پروستات مزمن درمان طولانی مدت را  طلب میکند. پزشک در همان ویزیت اول در محیط دوستانه و یک ویزیت ده دقیقه ای قادر خواهد بود بیماری را تشخیص دهد.

التهاب پروستات

علل التهاب پروستات

✅ هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)

✅ عفونت مزمن پروستات

✅ خوردن الکل زیاد

✅ خوردن غذاهای تند

 سرطان پروستات

✅ کیست های سیستم دستگاه ادراری

التهاب پروستات بسیاری از مردان را گرفتار می کند و درمان نوع مزمن آن یکی از معظلات پزشکی اورولوژی می باشد. همانطور که گفته شد، التهاب پروستات بیماری نمی باشد، بلکه زمینه ای برای ایجاد عفونت حاد پروستات است.

عوامل مهم در ایجاد التهاب پروستات، عبارتند از:

 ✔ عمل جنسی زیاد

✔ نشستن طولانی

✔ مصرف غذاهای چرب و الکل که در پروستات تجمع می یابند و باعث احتقان میشوند.

✔ استمناء و خودارضایی، اگر فرد به طور خواسته مانع از انزال شود، میتواند باعث احتقان پروستات شود.

✔ عمل جنسی برای مدت خیلی طولانی باعث احتقان پروستات میشود. بنابراین جوانان حتماً باید عمل جنسی را به طور منظم و طبیعی انجام دهند.

✔ دوچرخه سواری و اسب سواری با ایجاد ضربه به ناحیه پرینه (ناحیه زیر بیضه) و با اختلال در گردش خون در غده پروستات هم باعث التهاب پروستات شده و هم باعث اختلال در نعوظ میشوند.

راه های بسیار مهم که برای تسکین و بهبودی احتقان پروستات به کار می روند، این روش ها معمولا توسط خود بیمار انجام میشوند و عبارتند از:

☑ ساده ترین راه کم کردن مایع داخل پروستات است که با ماساژ پروستات، میتوان مایع داخل آن را کم کرد، این کار توسط پزشک انجام میشود.

☑ نشستن در آب گرم روزی دو بار، هر بار به مدت 15 دقیقه بسیار کمک کننده است.

☑ استفاده از داروهای ضد التهاب که به صورت استعمال خارجی، ماساژ و ورزش می باشد.

 التهاب پروستات مزمن

هوای سرد باعث تحریک اعصاب شده و در نتیجه فشار مجرا بالا می رود. فشار باعث میشود تا دو سوراخ غده پروستات مسدود شوند. در حالت عادی، بعد از لذت جنسی مایع منی توسط این دو سوراخ  وارد مجرا می گردد و خارج میشود. در احتقان پروستات این ترشحات در پروستات میمانند و خارج نمیشوند.

علائم پروستات در جوانان

نشانه ها و علائم پروستاتیت به علت آن بستگی دارند. این علائم می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • درد یا احساس سوزش هنگام ادرار کردن (دیزوری)
  • اشکال در ادرار کردن، مانند ادرار قطره قطره یا با تاخیر
  • تکرر ادرار، به ویژه شب ها
  • نیاز فوری به ادرار کردن
  • ادرار ابر مانند
  • خون در ادرار
  • درد در شکم، کشاله ران یا کمر
  • درد در ناحیه بین اسکروتوم و رکتوم (پرینه)
  • درد یا ناراحتی در آلت تناسلی یا بیضه ها
  • انزال دردناک
  • نشانه ها و علائم آنفولانزا (همراه با پروستاتیت باکتریایی)

اثرات احتقان پروستات

احتقان اگر در جوانان طولانی شود، باعث عفونت پروستات می شود و در نهایت کیفیت زندگی فرد دچار اخلال میشود. از علائم قابل توجه و مهم این بیماری میتوان به تکرر ادرار و نیاز به تخلیه ی فوری اشاره کرد،که حتی ممکن است موجب خانه نشینی فرد شود. تکرر ادراری به معنای نیاز به تخلیه بین 1 تا 3 بار در یک ساعت است.

از علائم دیگر آن میتوان به درد لگن و ناحیه ژنیتال، و همچنین درد و سوزش موقع ادرار کردن اشاره کرد. شب ادراری از بدترین علائم احتقان پروستات است و گاهی دفعات آن در طول شب آنقدر زیاد میشود که باعث میشود فرد در طی روز کسل و خسته به نظر آید.

بنابراین بسیار مهم است که آقایان جوان تغییراتی در زندگی روزانه خود داشته باشند، تا در روند بهبودی، تسریع حاصل شود. در ضمن خوردن آب در روز باعث تمیز کردن سیستم دستگاه ادراری می شود. کم آبی در بدن، باعث میشود ادرار را غلیظ شده و پروستات تحریک شود و نتیجه ی آن احتقان پروستات خواهد بود.

در مردان، پروستات احتقانی شدید باعث عفونت پروستات میشود که باید مورد درمان داروئی قرار گیرد. عفونت پروستات معمولاً به علت میکروب ایجاد نشده، لذا مصرف آنتی بیوتیک لازم نیست.

التهاب پروستات

درمان احتقان پروستات

شایع ترین بیماری اورولوژی در ایران احتقان پروستات است. که بسیاری از درمان آن ناامید شده اند. احتقان پروستات عفونی، احتقانی با تجمع مایع در پروستات تشخیص داده می شود. بهترین و رایج ترین درمان های احتقان پروستات عبارتند از:

 ✔ استفاده از داروهای ضد التهاب پروستات

 ✔ استفاده از داروهای مدرتیک

 ✔ نشستن در آب گرم روزی دو بار هر بار به مدت 15 دقیقه

✔ دوری از اضطراب، نگرانی و استرس از بهبودی

عوارض احتقان پروستات

  • در صورت درمان صحیح و طولانی شدن بیماری، فرد دچار مشکل روانی نظیر دپرسیون می شود.
  • عدم میل جنسی یا کاهش آن
  • عدم خروج منی هنگام عمل جنسی
  • علائم ادراری به صورت تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار و شب ادراری
  • عفونت باکتریایی خون (باکتری)
  • تورم لوله پیچ در پیچ متصل به پشت بیضه (التهاب اپیدیدیم)
  • حفره پر از چرک در پروستات (آبسه پروستات)
  • ناهنجاری و ناباروری مایع منی، که می تواند همراه با پروستاتیت مزمن باشد
  • هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر این که وجود پروستاتیت منجر به سرطان پروستات شود، وجود ندارد.

چه درمان های طبیعی یا خانگی باعث تسکین درد پروستات می شود؟

علاوه بر معالجه پزشکی، درمان های خانگی پروستاتیت شامل موارد زیر است:

  • استفاده از حمام های آب گرم (وان)
  • از مصرف الکل، کافئین و غذاهای پرادویه خودداری کنید.
  • ماساژ پروستات:در چند مطالعه نشان داده شده است که ماساژ پروستات علائم را در برخی از بیماران مبتلا به پروستاتیت مزمن غیر باکتریایی کاهش می دهد.
  • تغییر سبک زندگی: گر دوچرخه سواری یا اسب سواری می کنید، بهتر است تا زمان بهبودی، این فعالیت را کنار بگذارید.
  • اگرچه بسیاری از داروهای گیاهی در دسترس می باشند، اما هیچ شواهد و مدارکی در مورد تاثیر داروهای گیاهی بر روی پروستاتیت در دست نیست.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر بهزاد شنبه ۲۸ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۳۹ سالمه و وزنم ۱۲۰ کیلو و قد ۱۹۵ الان بیشتر از یک سال دچار التهاب پرستات شدم که در ازمایشات فراوان و سونوگرافی پرستات ۴۲ سی سی و بعد از استفاده داروی امنیک و پرستاویتال اندازه پرستات به ۳۲ تغییر یافته اما الان نیز از درد کمر و بی اختیاری ادرار رنج میبرم ودر ازمایش ادرار نیز کریستال و باکتری مثبت میباشد وبه تازگی کراتین خون از ۹۵ ٪ به ۱/۰۵ افزایش یافته ممنون میشم راهنمایی کنین چه دارویی استفاده کنم و ایا امکان افزایش دوباره کراتین وجود دارد ازمایش اخیر psa و psafreeنرمال بوده با تشکر و ضمنا پزشکم در اخرین مراجعه قرص سلوکسیب ۱۰۰ و باکلوفن و امنیک تجویز کرده این بی اختیاری در ادرار بیشتر رنجم میدهد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۱ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام امنيك را قطع كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد مصرف گوشت و نمك را كم كنيد تا كراتين بالا نرود و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود ،، عمل جنسي هم داشته باشيد 

    2. تصویر کاربر بهزاد دوشنبه ۲۳ آبان ۱( 1 سال پیش)
      عذر میخوام اقای دکتر قرص سلکوسیب ۱۰۰ هم قطع کنم فقط وزیکر ۱۰ میلی را استفاده کنم ایا ... چون پزشکم برایم قرص فنازومکس ۱۰۰ و سلکسیب ۱۰۰ تجویز کرده فنازومکس برای سوزش ادرار و سلکسیب برای التهاب
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۸ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام قرص فنازومكس و سلكسيب را ادامه دهيد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ارمین چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقتتون بخیر.
    بنده 25 سالمه تقریبأ 8ماه پیش دردی رو بالای بیضه چپم احساس میکردم انگار که به بیضم وزنه اویزون کردن و رگ های بالاش داره کشیده میشه که بعضی موقع ها درد داخل شکمم هم میپیچید . و زمانی که تحریک میشدم بلافاصله بای بیضم درد میگرفت دردش شبیه به ارضا ناقص بود و زمانی که ارضا میشدم درد تموم میشد که بعد از دوماه دردِ زمان تحریک شدن به داخل شکمم منتقل شد و انگار که منی جمع میشد و نمیتونست خارج بشه . الان مدتی هست دردِ زمان تحریک شدن از بین رفته و فقط یه درد خفیف زیر نافم دارم که زمان داشتن ادرار تشدید میشه . دکتر هم رفتم که برام سنوگرافی نوشتن و گفتن واریکوسل ندارم و همه چیز طبیعیه اما ازمایش پروستات ننوشتن. ولی این درد زیر ناف که احساس میکنم پروستات هست همچنان پابرجاست ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر ارمین سه شنبه ۱۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با عرض پوزش جناب دکتر یادم رفت که بگم قبلأ به دلایلی چند بار جلوی ارضاعم رو گرفتم و یک بار هم تا سر حد ارضا شدن تحریک شدم اما تا چند ساعت ارضا نشدم و درد کشیدم
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام شما مبتلا به.التهاب پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل شود

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید سه شنبه ۳ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من حدودا دو سال ونیم شده از درد بیضه ها رنج میبرم که این درد همراه با درد کمر هم هسته_البته این درد کمر و بیضه بعضی روزها ندارم و بعضی روزها خفیف هیت و بعضی روزها هم اذیت میکنه_سال اول که به درد دچار شدم رفتم دکتر و سونوگرافی دادم و پزشک گفتن چیزخاصی نیست و منم دوباره پزشک دیکری رفتم که دوتا قرص داد تا دوماه استفاده کردم که چندماهی خوب شدم اما دوباره درد بیضه وکمر برگشت _این درد بیضه و کمر بعداز خودارضایی یا سکس داشتن کاملا قطع میشه اما چون مجردم و سکس نامنظم دارم و پیش میاد گاهی تاچندماه سکس ندارم در نتیجه باز درد برمیگرده_تو همین صفحه یکی ازدوستان دقیقا همین درد بیضه و کمر رو دجاربودن پیامشون رو خوندم که براشون کپسول تامسولوزین تجویز کردین و نشیتن در اب گرم _من خودسر این کپسول رو بمدت یک هفته خوردم و همون هفته سکس هم داشتم که وقتی ارضاشدم آب منی ازمن خارج نشد بعدش که سرچ کردم ظاهرا از عوارض همین کپسوله و شایدم این حسی ک دارم اشتباهه چون حس میکنم این کپسول رو که میخورم درد بیضه و کمرم افزایش پیدا میکنه _خلاصه اینکه شاید این دردها خیلی شدیدنیستن ادم پیگیرنمیشه و تواین دوسال ونیم عادت کردم بااین درد بیضه و کمر انگار عادت کردم کناربیام _ممنون میشم پاسختون رو پیامک کنید به شماره ام چون ایمیل ندارم_سپاسگزارم ازشما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۳ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام شما مبتلا به التهاب پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود وروزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن  ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۷ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من۲۳ سالمه حدود ۳ ماه پیش التهاب پروستات داشتم و عکس رنگی و سونوگرافی انجام دادم و پروستاتم اندازه طبیعی بود و با دارو افلوکساسین ۲۰۰ که دکترم داده بود مشکل برطرف شد ولی بعد از یک ماه دوباره مشکلات سوزش ادرار و عدم دفع کامل ادرار برگشت که بازم با مصرف دارو افلوکساسین و الفن ایکس ال مشکل برطرف شد حدود یک هفته میشه دوباره مشکل دفع ادرار کامل و سوزش ادرار دارم و بخش دنبالیجه کمرم درد میکنه در ضمن من کارم جوریه که خیلی میشینم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۷ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام از نشستن زياد بايد خودداري شود و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل شود

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۷ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    ببخشید من خودارضایی زیادی داشتم شاید حدود چهار پنج بار در روز می‌رسید و مشکلی نداشتم اما دچار اختلال نعوظ شدم و بیضه ها همش جمع آلت هم فنری میشه البته دوچرخه سواری زیادی هم داشتم آقای دکتر مشکل دیگه من اینه که تکرر ادرار،آخر ادرارم میمونه که باید فشار بیارم بیاد بیرون و اینکه بعد از خودارضایی نفخ میکنم و قبلا منی پرتاب میشد الان نمیشه و چند باری هم هنگام انزال سوزش داشتم.پیش دکتر شهرمون هم رفتم سونوگرافی از کلیه و مثانه پر نوشت انجام دادم پروستات بزرگ نبود.اما من این مشکلات رو دارم و اینکه وقتی بیرون میرم راه میرم اصلا بی حس میشه بالای مثانم آلت فنری و پوست بیضه جمع میشه و رنگش میپره و آلت نعوظ نصفه داره.آقای دکتر چه اقدامی لازم هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      با سلام درمان ترك خود ارضايي مي باشد روزي يك عدد كپسول امنيك ٢٠ روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود

    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر من هفده سالمه قرص آنتیک عوارضی نداره در سن من؟بعد اینکه آقای دکتر چه زمانی این قرص رو بخورم؟خیلی ممنون
    3. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      ببخشید منظورم کپسول آمنیک بود
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۷ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      باسلام شب موقع خواب ميل كنيد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 92 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    پدر من 85سالشونه از سال 84هم مبتلا به پروستات شدن.
    مشکل خاصی نداشتن تا پارسال که بعلت اینکه به خاطر کرونا به پزشک مراجعه نکردن مشکل پروستات پیدا کردن تکرر ادرار خصوصا در شب بیشتر شد و حتی کنترل ادرار هم نداشتند و میزان psa حدود 16 شد و حجم پروستات در سونو افزایش داشت.
    داروی امنیک و فیناستراید و تولترودین 1 تجویز شد.
    مصرف کردن و چون علایم خیلی کاهش پیدا نکرد تولترودین رو 2 کردن.
    بعد ازمایش که دادنpsa حدود 5/5 شد و حجم پروستات هم کاهش پیدا کرد اما همچنان تکرر ادرار داشتند.
    این بار پزشک به جای تولترودین 2 تولترودین تارترات رو تجویز کردن.
    اما باز هم سرریز ادرار داشتند و تکرر ادرار خیلی تغییر محسوسی نداشت.
    اردیبهشت ماه امسال بهشون سوند زدند حدود 2هفته.
    بعد از دراوردن سوند عفونت کرد پروستات بطوریکه ادرار خیلی بوی متعفنی داشت.
    پزشک رو عوض کردم.این بار پزشک امنیک دوتاستراید و کپسول فلوکساسین 200به تعداد 60عدد روزی دوتا تجویز کردن.
    داروها مصرف شد ولی بازم تکرر ادرار داشتند حتی به فاصله های 15, دقیقه.
    این بار دکتر قرص اکسی بوتینین 5رو اضافه کردن هر 12ساعت نصف.
    متاسفانه تکرر ادرار کم شد ولی نه خیلی زیاد.
    در مراجعه ی بدی علاوه بر داروهای قبلی پروستات تعداد 7 عدد آنتی بیوتیک آفلوکساسین 500 هر شب نصف تجویز کردن.
    و بعلت اینکه خیلی تفاوتی در تکرر ادرار حاصل نشد آنتی بیوتیک بعدی رو تعداد 20عدد کوتریموکسازول دادند .هر 8ساعت یک عدد.
    الان بعد از یکهفته از مصرف قرص میگذره و متاسفانه پدرم بدتر شدن ضمن تکرر ادرار سوزش ادرار هم دارند و ادرار به صورت قطره قطره میاد.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید چکار باید انجام بدم در مورد پدرم که تکرر ادرار خصوصا در شب آنهم گاهی با فاصله زمانی نیم ساعت و ربع ساعت.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      با سلام بايد عمل جراحي پروستات انجام شود 

  • تصویر کاربر مسعود سه شنبه ۱ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    به دلیل سوزش ادرار به دکتر مراجعه کردم
    درد کم و کوتاه بین بیضه و مقعد هرچندوقت دارم
    سونوگرافی بیضه و آزمایش انجام دادم جواب هارو پیوست کردم خواستم بپرسم چه پرهیز های غذایی باید انجام بدم و همینطور تو رابطه جنسی چه مواردی نیاز به رعایت داره (مثلا ایا اورال سکس برای طرف مقابل مشکل ایجاد میکنه یا خیر . میزان رابطه جنسی و ... )
    البته موارد دیگه ای مثل کبد چرب و ... هم هست
    اگرامکان داره در این خصوص و همینطور آیتم های دیگه آزمایش راهنمایی بفرمایید
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      با سلام  أزمايشات و سونوگرافي طبيعي بود روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در 

      أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود سكس اورال انجام نشود

       

  • تصویر کاربر محسن سه شنبه ۱۸ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 92 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر

    ۳۴ ساله ام و متاهل و دارای دو فرزند هستم. به واسطه شغلم (کامپیوتر) زیاد می نشینم. از بهار امسال موقع نشستن در نشیمن‌گاه احساس ناراحتی دارم و یک سری روزها هم تکرر ادرار دارم. دکتر رفتم و گفتن که اسپاسم است ولی با داروها و موارد دیگر مثل بلندشدن گاه به گاه و ... خوب نشد. البته گفتن نوار ادرار هم بده که هنوز موفق نشدم بگیرم. اون موقع هر دفعه یه جا ناراحتی رو حس می‌کردم. از هفته پیش تکرر ادرار داشتم (بدون سوزش) و دیگه در ناحیه پروستات احساس ناراحتی می‌کنم. نشستن در آب گرم تا یه مدت بهترم می‌کنه ولی درمان قطعی نبوده. از دیروز تکرر ادرار نداشتم و یه مقدار ناراحتی در ناحیه پروستات کم شده اما از بین نرفته. می‌دونم اگر پی اش رو نگیرم همچنان اذیتم می‌کند و به سختی می تونم بنشینم.
    1. تصویر کاربر محسن شنبه ۱۵ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      الان این جوری ام که در ناحیه پروستات احساس گرما می‌کنم.
    2. تصویر کاربر محسن شنبه ۱۵ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      اوایل شروع این قصه (بهار) هم سونو انجام دادم (پیوست) و هم گشت ادرار. نتیجه کشت ادرار منفی بود.
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر یاسر سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من من پروستات مزمن دارم کشاله ی ران درد میکنه ادرار خوب تخلیه نمیشه چه دارویی مصرف کنم ممنون
    1. تصویر کاربر یاسر یکشنبه ۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      29سالمه خودارضایی هم میکردم
    2. تصویر کاربر یاسر دوشنبه ۱۰ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      احتباس ادراردارم سخت ادرارم میاد باید برم حموم تا ادرارم بیاد
    3. تصویر کاربر یاسر سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      انزال اصلا ندارم
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص ترازوسين ٢ ميلي گرم يك ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl  صد ميلي گرم ده روز ميل شود

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد دوشنبه ۱۰ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    من 25سال سن دارم در دروان نوجوانی خودارضایی کردم ولی بعد متوجه شدن عوارض اون چن ساله ترک کردم ولی خب بعضی عوارض هست
    بطور مثال مدتی قسمت انتهایی شکمم درد میکرد که بعد از ادار کردن و فشار اوردن مایعی سفید رنگی خاج میشد و بعد اون خوب میشدم این در صورتی بود ک حتی گاهی تحریک جنسیم نمیشدم
    خواستم بدونم علت چیه و چه کار باید بکنم ممنون میشم از راهنماییم کنید
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۰ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات داريد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl  صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر