آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر اسداله سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام،
    جناب دکتر قوامی، مردی حستم میان سال و حدود 49.5 سال سن و متاهل، حدود یکسال و نیم هست که در بعضی از روزهای هفته در قسمت بیضه وناحیه تحتانی شکم و بالای بیضه احساس درد میکنم این درد از خفیف شروع میشود و شدت پیدا میکند.
    گاها تا پاسی از شب ادامه دارد و صبح که از خواب بیدار میشوم درد در بیشتر موارد از بین رفته و یا خیلی خیلی خفیف میباشد.
    البته ناگفته نماند شغلم به گونه ایست که گاها یکماه، دوماه و یا بیشتر از خانواده دور هستم و سکسی ندارم. بعد از دردهای شدید زمانی که موفق به مراجعه به منزل میشوم و پس از سکس تا دو سه روز درد کامل قطع و دوباره شروع میشه.
    البته بعد از چند روزی که درد میگذرد لوله های بیضه متورم میشه و بعد از سکس تورم لوله های بیضه هم از بین میرود.
    کیفیفت درد گاها به حدی میرسد که به کشاله ران کشیده میشود و درد اونقدر شدید میشود که هنگام نشستن و حتی راه رفتن هم درد اونقدر شدید هست و غیر قابل تحمل میگردد. و به محض تخلیه درد کامل قطع میشود.
    لازم به ذکر است درد ابتدا از بیضه چپ شروع میشود و در صورت ادامه داشتن و عدم ارتباط زناشویی به بیضه راست هم کشیده میشود و بنده در سال 93 فتق بیضه چپ را عمل نموده و دکترچراح در بالای بیضه چپ وسیله ای بنام مش قرار داده اند.
    لطفا راهنمایی نمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      رابطه جنسي بايد داشته باشيد ،،. كار سنگين نكنيد ،، روزي دو بار هر بار يك عدد شياف ديكلوفناك استعمال كنيد ،، روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    با سلام اینجانب تصاویر مربوطه را بدون تصویر ازمایش قبلا فرستادم اینبار تصویر ازمایش PAS را هم زمینه کردم ایا با این تصاویر پروستات اینجانب با دارو قابل درمان هست متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      جواب دادم

  • تصویر کاربر رامتین سه شنبه ۱۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 347 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۲۰ سالمه و ۸ ساله که خود ارضایی میکنم.و امروز متوجه شدم که بالای بیضه سمت چپ من بزرگ تر از سمت راست است چه کار کنم؟به خاطر خجالت هم نمیتوانم به دکتر مراجعه کنم.لطفا راهی پیش رو بگذارید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      اين حالت طبيعي است نگران نباشيد

  • تصویر کاربر احمد یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 1284 مشاهده پرسش
    باسلام
    من 25 سالمه و تقریبا از کلاس اول دبیرستان (۱۵ سالگی) تا الان خودارضایی می کنم ( یه مواقعی هرروز یه مواقعی یه هفته یا دوهفته یکبار). تقریبا دوسه هفته هست که می بینم ادرارم اوایل کار تقریبا برای یک ثانیه دوشاخه میشه و بعد یک شاخه میشه.البته این برای مواقعی هست که ادرارم به شدت خارج میشه اما اگر ادرارم کم و بی فشار باشه تقریبا دوشاخه س اما درد یا سوزشی احساس نمی کنم.
    آیا این دوشاخه شدن به خودارضایی من مربوطه؟؟ و آگه اره ایا با کم کردن خودارضایی مثل دفعه قبل میشه؟

    و آیا الآن دچار مشکلی شدم که ادرارم این شکلیه ؟؟

    کلا چکار کنم. ممنون راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      با ترك خود ارضايي خوب مي شويد

  • تصویر کاربر to11 یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام
    من یک جوان 21 ساله هستم که مدت 5 سال خود ارضایی میکردم و گاهی اوقات از خروج منی جلوگیری میکردم. الان گاهی پس از ادرار مایع منی از من خارج میشود و پس از ادرار موقعی که یکجا مینشینم بازهم چند قطره ادرار خارج میشود. آیا درمانی برای این مشکل وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

       روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر
    با عرض سلام و ادب، باستحضارتان میرسانم اینجانب سالها ست که کلیه هایم شن ساز از جنس اسید اوریکی است و تمام آزمایشات لازم توسط پزشک مربوطه { اقای دکتر عبادزاده -کرمان) انجام شده که نتیجتا علت را فاکتور ارثی می دانند.علیرغم اینکه در روز با اندازه کافی اب مینوشم اما همیشه در سونوگرافی تعدای سنگریزه کمتر از 2 میل دیده مشود .که هنگام خروج باعث خراش در مجاری اداری میشود و ناگزیر هستم آنتی بیوتیک مصرف کنم.
    لطفا بفرمایید آیا درد اهای بعد از آن در اثر زخم است یا عفونت؟ اگر در آزماش انالیز ادرار باکتری نادر است اما کشت منفی ، چگونه باید فهمید مربوط به پروستات است یامجرای آلت؟ضمنا حجم پروستات 37 و اندازه آن 34*45*47
    قبلا از عنایتی که مبذول می فرمایید کمال تشکر را دارم. فرقانی
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      درد مربوط به زخم است و ورم پروستات را أزمايش نشان نمي دهد

  • تصویر کاربر مهری شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدرم ۶۵ سالشه و مشکل دفع ادرار دارن.آزمایش دادن psa آزمایش ۱۲ هستش.
    دکتر معالجش پاتولوژی انجام دادن الانم گفته ام آر آی و اسکن استخوان انجام بده.بعد جواب میخوان عمل کنن.
    هنوز جوابش نیومده.بنظرتون سرطانش بدخیم؟
    لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سرطان بدخيم است

  • تصویر کاربر مهری شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدرم ۶۵ سالشه و مشکل دفع ادرار دارن.آزمایش دادن psa آزمایش ۱۲ هستش.
    دکتر معالجش پاتولوژی انجام دادن الانم گفته ام آر آی و اسکن استخوان انجام بده.بعد جواب میخوان عمل کنن.
    هنوز جوابش نیومده.بنظرتون سرطانش بدخیم؟
    لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      جواب دادم

  • تصویر کاربر ارمان شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده ۳۳ سالمه یه ۳ ماهیه درد در ناحیه مقعد مخصوصا بعد حرکت روده واحساس سنگینی در ناحیه انتهای بیضه منتهی به مقعد مخصوصا موقع نشستن راه رفتن و پا هارو باز و بسته کردن دارم ترشح از الت تناسلی بعد از انزال به صورت سفید چرک مانند و چسبناک رو دارم لطفا راهنمایی کنید یه ۶ ماهی هست درگیر این بیماری شدم انتی بیوتیک تاوانکس و غیره را هم از ۲ ماه پیش قطع کردم و فقط پروستا بارینج روزی یک عدد مصرف میکنم ادرارم هم در انتها یه کوچک قطع وصل میشه که زور میزنم میاد چه باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد ترشحات به مرور زمان خوب مي شود

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    با سلام ،در ناحیه کشاله و پوست زیر بیضه ها احساس گرما و حرارت میکنم،واریکوسل خفیف هم دارم اما هیچ دردی در هیچ ناحیه ای ندارم،این گرما ناشی از چه چیزی میباشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      از واريكوسل است

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر