آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بیست سالمه
    من به نظر دچار تکرر ادرار شدم طوری که شبا به خاطر حجم ادرار خیلی کم بیدار میشم و با ده ثانیه تاخیر زور میزنم تا ادرارم بیاد تقریبا هر دو سه ساعت میرم دستشویی
    اعتیا د خودارضاییم دارم
    قرصای ضد افسردگی مصرف میکنم که که از دوسه روزه ترک کردم
    ممنون میشم پاسخ بدید ایا مشکل از پروستاتمه تو این وضعیت باید به پزشک مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ده روز مراجعه به پزشك لازم است

  • تصویر کاربر احمدرضا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من وقتی خود ارزایی می کنم رنگ مایع منی من زرد رنگ است و خیلی وقته این اتفاق افتاده و همش زرد رنگه و یک ساول دیگ اقای دکتر من وقتی میرم ادراد کنم وقتی ادرارم تموم میشه بعضی اوقات وقتی خم میشم یک کمی از ادرارم میریزه انگاه خوب تخلیه نشده اگر مشکلم جدیه بیام پیش شما برای معاینه ممنون میشم اگ کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      رنگ مني خود به خود خوب مي شود و براي ادرار روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ده روز

  • تصویر کاربر عبدالله یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر،من یک سالی است که خود ارضایی زیادی دارم والان سه روز است که باتیر کشیدن بیضه سمت راست و بزرگ تر شدن ان مواجه ام میخواستم خواهش کنم من رو راهنمایی کنید ممنون از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      تنها راه درمان ترك خود ارضايي است

  • تصویر کاربر حسام یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب. سه ساله پروستاتیت مزمن دارم. ابتدا درد بحدی بود که چهل روز توان نشستن رو صندلی نداشتم. الان این درد بسیار کم شده ولی درد کشاله ران و بیضه و کلیه دارم. آلت و بیضه رنگش تیره تر شده و گاها تب دارم. ابتدا دکترم یک بسته تاوانکس تجویز کرد و کلن خوب شدم. ولی چون تعداد قرصها کافی نبود بعد دو روز ازتمام شدن قرصها بیماری با شدت ده برابر برگشت و الان سه ساله. ودیگه هیچ دارویی جواب نمیده.اندازه یک کتاب آزمایشهای تکراری دارم.بسیار بسیار در رنج هستم. کارمو دارم از دست میدم. خواهشا کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥دقيقه در أب گرم نشسته شود ،، و  روزي يك عدد شياف ايندومتاسين استعمال كنيد

  • تصویر کاربر Onodi یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    جناب دکتر من ۴۸ سال سن دارم جهت بررسی پروستات سونو گرافی و آزمایش انجام دادم که خدمتتون ارسال میکنم ، با توجه به اینکه در شهرستانها مشکلات درمانی وجود داره لطفا هر اقدامی نیاز میباشد راهنمایی بفرمائید.
    1. تصویر کاربر Onodi شنبه ۱۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      .
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      پروستات كمي بزرگ تر از طبيعي است

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام من جوانی 20 هستم که از سن 14 سالگی خودارضایی میکردم من درد در ناحیه شکم و درد هنگام ارضا شدن و درد در ناحیه معقد دارم ترو خدا جواب بدین واقعا ترسیدم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥دقيقه در أب گرم نشسته شود دو هفته

  • تصویر کاربر عارف چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    مرد هستم مجرد و 32 ساله. از نوجوانی خود ارضایی میکردم و الان تقریبا قطعش کردم. مشکلم اینه که چند ساله بیشتر وقتا هنگام ادرار تمام ادرارم خارج نمیشه و حتی زور زدنم فایده ای نداره. از دستشویی که خارج میشم چند قطره ای خود به خود میریزه. با دستم سعی میکنم باقیمونده ادرار رو خارج کنم که کمک میکنه اما نه به طور کامل. هیچ گونه سوزشی هم در بدن یا در مثانه نداشته و ندارم.فقط یک بار در اوایل جوانی شن مثانه دفع کردم. ممنونم از کمکتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد

  • تصویر کاربر میثم یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر من یه حدود 20 روزه نوک آلتم میسوزه و خوب میشه و احساس ادرار دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥دقيقه درأب گرم نشسته شويد ده روز

  • تصویر کاربر madgolak یکشنبه ۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت اقای دکتر
    جوان32ساله هستم که متاسفانه ازخیلی وقت خودارضایی داشتم تویک روز 3بار خودارضایی داشتم که تومنی اخرش یکم خونی بود بعدازاون موقع ادرار اخرش خون میومد الان نزدیک 40روزی میشه که برای ادرار زیاددسشویی میرم بخصوص وقتی مایعات زیاد بنوشم دچارتکررادرار میشم که بعدادرار یکم دچارسوزش میشم که احساس مکنم بازبایددسشویی برم برای ادرار؟ هنگام فشارزیاد هنگام تخلیه اخر ادرار یکم خون الودهست بخصوص وقتی اب کم بنوشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد ده روز

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۵ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر 45 سال دارم متاهلم و متاسفانه چند روزی است دچاز سوزش در مجرای ادرار هستم حتی زمانی که ادرار هم نمی کنم و احساس تکرر دفعات ادرار زیاد دارم. گاها قطره ای ادرار می کنم. سوزش خیلی اذیتم می کند فقط در مجرای ادرای در طول آلت این سوزش را دارم. لطفا راهنمایی فرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۵ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      هر ٨ ساعت يك عدد قرص فنازوپيريدين ميل كنيد ده روز

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر