علائم عفونت پروستات چیست و چه درمانی دارد؟

پروستات بخشی از سیستم تولید مثل مردان است که شامل آلت تناسلی مرد، پروستات، وزیکولهای منی و بیضه است. پروستات (Prostate) غده‌ای به اندازه گردو است که در مردان با ترشح مایعی، به تغذیه و محافظت از اسپرم کمک می‌کند و در تولید مثل مردان نقش دارد.

پروستات کجاست؟

پروستات درست در زیر مثانه و در جلوی راست روده قرار دارد. به اندازه یک گردو است و مجرای ادرار (لوله تخلیه ادرار از مثانه) را احاطه کرده است و مایعی تولید می کند که بخشی از منی را تشکیل می دهد.

عفونت پروستات

عفونت پروستات (پروستاتیت) هنگامی رخ می دهد که پروستات و ناحیه اطراف آن ملتهب می شوند. برخی از مردان مبتلا به پروستاتیت هیچ نشانه ای از علائم پروستات ندارند، در حالی که بعضی دیگر علائمی مثل درد شدید دارند.

پروستات تقریبا اندازه یک گردو است که بین مثانه و پایه آلت تناسلی قرار دارد. مجرایی (پیشابراه) که ادرار را از مثانه به آلت تناسلی منتقل می کند، از مرکز پروستات عبور می کند. پیشابراه همچنین مایع منی را از غدد جنسی به آلت تناسلی منتقل می کند.
 

انواع پروستاتیت

در اینجا 4 نوع پروستاتیت آورده شده:

1- پروستاتیت باکتریایی حاد

این نوع کمترین شیوع را دارد. اگر درمان نشود، تهدید کننده ی حیات است. و ساده ترین نوع پروستاتیت برای تشخیص است.

2- پروستاتیت باکتریایی مزمن

علائم شدیدی ایجاد نمی کند و در طی چندین سال پیشرفت می کند. بیشتر در مردان جوان و میانسال اتفاق می افتد و باعث عفونت های مکرر دستگاه ادراری می شود.

3-پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگنی

این بیماری موجب درد و ناراحتی در ناحیه کشاله ران و لگن می شود و در هر سنی می تواند اتفاق بیافتد.

4-پروستاتیت التهابی بدون علامت

پروستات ملتهب است، اما علائم وجود ندارد. معمولا هنگامی که پزشک به دنبال تشخیص بیماری دیگری است، آن را کشف می کند.

علل ایجاد عفونت پروستات

علت عفونت پروستات همیشه مشخص نیست. علت دقیق پروستاتیت مزمن ناشناخته است. محققان معتقدند:
 
1-یک میکروارگانیسم می تواند پروستاتیت مزمن ایجاد کند.
 
2-سیستم ایمنی بدن شما به یک UTI ( عفونت سیستم ادراری) قبلی پاسخ می دهد.
3-سیستم ایمنی بدن شما به آسیب عصبی در منطقه، واکنش نشان می دهد.
عفونت های باکتریایی علت پروستاتیت باکتری های حاد و مزمن هستند. گاهی اوقات، باکتری ها می توانند از طریق مجرای ادرار به پروستات وارد شوند.
اگر از یک کاتتر یا یک ابزار پزشکی که با مجرای ادراری سر و کار دارد استفاده می کنید، در معرض خطر ابتلا به عفونت پروستات هستید. سایر عوامل خطر عبارتند از:
 
1- انسداد در مثانه
2- عفونت
3- بیماری های منتقله از راه جنسی (STDs)
4- پروستات بزرگ یا آسیب دیده، که می تواند ابتلا به عفونت را افزایش دهد.
 
 

علائم عفونت پروستات

علائم عفونت پروستات که همان علائم پروستات هم گفته میشود تا حد زیادی به نوع آن وابسته است:

# علائم پروستاتیت باکتریایی حاد

علائم پروستاتیت حاد باکتریایی جدی هستند و ناگهانی اتفاق می افتند. در صورت تجربه، فورا به پزشک مراجعه کنید:
1- سوزش یا درد در هنگام ادرار کردن
2- تهوع و استفراغ
3- کوفتگی
4- ناتوانی در خالی کردن مثانه
5- تب و لرز
6- درد شکم یا کمر درد
اگر هر کدام از علائم زیر بیش از چند روز طول بکشد باید پزشک خود را مطلع کنید:
1- تجربه اشکال در ادرار کردن، چه در شروع، چه داشتن جریان ضعیف ادرار
2- فکر می کنید UTI دارید
3- تکرر ادرار
4- تجربه شب ادراری، و یا نیاز به تخلیه ی ادرار دو یا سه بار در طول شب
شما همچنین ممکن است تجربه ی بوی ناخوشایند یا خون در ادرار یا مایع منی خود، یا احساس درد شدید در قسمت تحتانی شکم و یا درد حین ادرار کردن داشته باشید. اینها ممکن است علائم عفونت پروستاتیت باکتریایی حاد باشند.
 
تنگی مجرا

# علائم پروستاتیت باکتریایی مزمن

علائم عفونت مزمن که ممکن است به وجود آید و ادامه یابد، به اندازه یک عفونت حاد نیست. این علائم به تدریج زیاد می شوند یا متوسط باقی می مانند. علائم می تواند بیش از سه ماه طول بکشد و شامل موارد زیر است:
1-سوزش ادرار
2-تکرر ادرار یا نیاز فوری به تخلیه
3-درد در اطراف کشاله ران، قسمت تحتانی شکم یا کمر
4-درد مثانه
5-درد بیضه یا آلت تناسلی
6-مشکل در شروع ادرار کردن یا داشتن جریان ضعیف ادرار
7-انزال دردناک
UTI-8

# علائم پروستاتیت مزمن

علائم پروستاتیت مزمن شبیه علائم حاد است. شما ممکن است سه ماه یا بیشتر احساس ناراحتی یا درد را تجربه کنید:
1-بین اسکروتوم (کیسه ی بیضه) و سوراخ مقعد
2-قسمت مرکزی زیر شکم
3-در اطراف آلت تناسلی، اسکروتوم، یا کمر
4-در حین یا بعد از انزال
اگر درد لگن، ادرار یا انزال دردناک دارید، به پزشک مراجعه کنید.

 

در صورت بروز علائم پروستات چه کار کنیم؟

اگر یک یا چند نشانه از علائم پروستات را دارید، سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. حتی شرایط خوش خیم (غیر سرطانی) پروستات مانند بزرگ شدن پروستات، نیاز به مراقبت به موقع پزشکی دارد، بنابراین درمان پروستات را به تعویق نیندازید. سرطان پروستات معمولاً به راحتی قابل درمان است و در مراحل اولیه تشخیص داده می شود.

درد یکی از شایع ترین علائم پروستات است که به طور ناگهانی و همراه با تب شدید، لرز، دردهای مفصلی و عضلانی و خستگی عمیق آغاز می شود. علاوه بر این، ممکن است در ناحیه آلت تناسلی و پشت بیضه، درد در ناحیه کمر و احساس پر رکتوم داشته باشید.

توجه داشته باشید که در ابتدا، سرطان پروستات علائمی ایجاد نمی کند. با رشد سرطان، ممکن است در ادرار کردن نیز مشکل داشته باشید. بعضی از مردان به خصوص در شب به دفعات زیاد ادرار می کنند. برخی نیز درد یا سوزش در حین دفع ادرار، خون در ادرار یا مایع منی، درد در پشت ، باسن یا لگن و انزال دردناک دارند.

 

درمان عفونت پروستات

در طول درمان، پزشک ممکن است توصیه کند که مصرف مایعات را برای کمک به حذف باکتری ها افزایش دهید. احتمالا اجتناب از الکل، کافئین و غذاهای اسیدی و تند مفید باشد.
 
برای پروستاتیت باکتریایی، آنتی بیوتیک ها یا ضد میکروب ها را به مدت 6 تا 8 هفته مصرف کنید. اگر عفونت شدید حاد دارید، ممکن است به بستری شدن نیاز داشته باشید. در طول این مدت، مایعات و آنتی بیوتیک ها را به صورت داخل وریدی دریافت خواهید کرد.
 
یک عفونت باکتری مزمن به مصرف حداقل شش ماه آنتی بیوتیک نیاز دارد. این کار برای جلوگیری از عفونت های مکرر است. پزشک شما همچنین ممکن است داروهای مسدودکننده ی α را تجویز کند تا عضلات مثانه را شل کند و علائم را کاهش دهد.
 
اگر در مثانه انسداد یا مشکلات آناتومیکی دیگری باشد، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید جراحی می تواند با از بین بردن بافت اسکار، باعث بهبود جریان و ذخیره ی ادرار شود.
عفونت پروستات در مردان
 

پزشک چگونه عفونت پروستات را تشخیص می دهد؟

تشخیص عفونت پروستات بر اساس شرح حال، معاینه ی فیزیکی و آزمایشات است. پزشک شما همچنین می تواند شرایط جدی دیگر مانند سرطان پروستات را در طول آزمایشات مورد بررسی قرار دهد. در طول معاینه فیزیکی، دکتر یک معاینه دیجیتال رکتال را برای آزمایش پروستات انجام خواهد داد که به دنبال موارد زیر خواهد بود:
 
1-ترشح
2-گره های لنفاوی بزرگ یا دردناک
3-اسکروتوم متورم یا دردناک
 
پزشک همچنین ممکن است در مورد علائم پروستات شما، UTI های اخیر و داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید بپرسد. سایر آزمایش های پزشکی که می توانند به تشخیص و برنامه درمان شما کمک کنند عبارتند از:
 
1-تجزیه ی ادرار یا مایع منی برای بررسی عفونت

2-بیوپسی پروستات یا آزمایش خون برای آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA)

3-تستهای دینامیکی ادرار، برای دیدن نحوه ی ذخیره ی ادرار در مثانه و پیشابراه
 
4-سيستوسکوپي، بررسی داخل مثانه و پیشابراه از لحاظ انسداد
 
پزشک شما همچنین می تواند یک سونوگرافی را برای بررسی دقیق تر به منظور انتخاب دوره ی درمانی مناسب انجام دهد.
 
بزرگی پروستات
 

درمان بیماری پروستاتیت مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بستگی به علائم شما دارد. پزشک شما در ابتدا آنتی بیوتیک ها را برای جلوگیری از عفونت باکتریایی تجویز می کند. داروهای دیگر برای کمک به کاهش ناراحتی و درد عبارتند از:
 
1- سیلیدوسین (راپافلو)
2- داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDS) مانند ایبوپروفن و آسپرین
3- گلیکوزآمینوگلیکان (کندریتین سولفات)
4- شل کننده های عضلانی مانند سیکلوبنزاپرین و کلونازپام
5- آرامبخش ها

درمان های متناوب

موارد زیر ممکن است برای برخی افراد مفید باشد:
 
1-حمام گرم یا ماساژ پروستات
2-درمان حرارتی با بطری آب داغ یا پد گرمایی
3-انجام تمرین کگل (نوعی ورزش برای تقویت عضلات کف پرینه) ، برای کمک به بهبود عملکرد مثانه
4-آزاد سازی میوفاسیال (نوعی ماساژ)، برای کمک به استراحت بافت نرم در کمر
5-تمرینات آرامش بخش
6-طب سوزنی
7-بیوفیدبک (نوعی تکنیک درمانی به کمک امواج الکتریکی خود فرد است.)
همیشه قبل از استفاده از درمان مکمل یا جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. درمان هایی مانند مکمل ها و گیاهان ممکن است با داروهایی که قبلا مصرف کرده اید تداخل داشته باشند.
 

پروستاتیت عود کننده

مهم است تمام داروهایی را که پزشک برای از بین بردن باکتری ها تجویز کرده را مصرف کنید. اما پروستاتیت باکتریایی ممکن است حتی با آنتی بیوتیک ها دوباره تکرار شود. این ممکن است به این دلیل باشد که آنتی بیوتیک ها موثر نیستند یا همه باکتری ها را نابود نمی کنند.
 
ممکن است مجبور باشید داروها را برای یک دوره طولانی مصرف کنید یا از داروهای دیگر استفاده کنید. اگر پروستاتیت عود کننده دارید، به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید که می توانند تست اختصاصی برای تعیین باکتری های خاصی که باعث عفونت می شوند را درخواست دهند. برای جمع آوری این اطلاعات، پزشک، پروستات شما را از مایع خالی خواهد کرد. بعد از شناسایی باکتری، پزشک ممکن است داروهای مختلفی تجویز کند.
 
التهاب پروستات مزمن

عوارض پروستاتیت حاد

در مورد یک عفونت، پروستاتیت باکتریایی با درمان مناسب برطرف می شود. پروستاتیت مزمن ممکن است به درمان های مختلفی نیاز داشته باشد.
عوارض پروستاتیت حاد شامل:
1- باکتری در جریان خون
2- شکل گیری آبسه
3- ناتوانی در ادرار کردن
4- سپسیس
5- در موارد شدید مرگ
عوارض پروستاتیت مزمن ممکن است شامل موارد زیر باشد:
1- اشکال در ادرار کردن
2- اختلال عملکرد جنسی
3- درد مزمن لگن
4- درد مزمن حین ادرار کردن
 
ممکن است سطح PSA با یک عفونت پروستات افزایش یابد و در عرض یک تا سه ماه به محدوده طبیعی برسد. پیگیری بعد از اتمام درمان را انجام دهید. اگر سطح PSA کاهش نیافت، پزشک شما ممکن است برای دوره طولانی تری آنتی بیوتیک ها را تمدید کند یا بیوپسی پروستات را برای جستجوی سرطان پروستات توصیه کند.

آیا عفونت پروستات خطرناک است؟

عفونت پروستات، حتی آنهایی که مزمن هستند، هیچ ارتباطی با سرطان پروستات ندارند. آنها خطر ابتلا به سرطان پروستات را نیز افزایش نمی دهند. عفونت پروستات مسری نیست و یا توسط شریک زندگی شما ایجاد نمی شود. تا زمانی که احساس ناراحتی نکنید، می توانید به روابط جنسیتان ادامه دهید.
 
اگر علائم عفونت پروستات را دارید با پزشک خود صحبت کنید. این علائم ممکن است ناراحتی هنگام ادرار یا درد در ناحیه کشاله ران یا کمر باشد. تشخیص و درمان زود هنگام بسیار مفید است. در برخی موارد، مانند پروستاتیت حاد باکتریایی، درمان اولیه برای روند بهتر بهبودی مهم است.

آیا عفونت پروستات باعث ناباروری می شود؟

عفونت پروستات می تواند تولید اسپرم در غده پروستات را مختل کند که این امر بر قدرت باروری مرد تأثیر می گذارد. در برخی از مردان، پروستاتیت ممکن است سطح آنتی ژن مخصوص پروستات (PSA) را افزایش دهد. اگر عفونت پروستات مزمن ناشی از باکتری باشد، آنتی بیوتیک ها ممکن است التهاب و ناباروری را کم کنند.

تاثیر عفونت پروستات در کاهش تعداد اسپرم

کاهش تعداد اسپرم می تواند با تعدادی از شرایط مختلف از جمله سرطان بیضه، سرطان پروستات و برخی از انواع سرطان خون همراه باشد. تعداد کم اسپرم نیز با بیماری عروق کرونر در مردان مرتبط است.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر حمید سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    درود ، من چندین بار دچار عفونت ادراری شدم که دفعه اخر خیلی داروهای مختلف امتحان کردن دکترها تا خوب شدم . سابقه مصرف استروئید هم دارم . در زمان مصرف استروئید همزمان دچار عفونت مقاربتی هم شدم و از اون زمان ادرارم کم فشار شده و ادرارم چند شاخه شده و موقع ارضا مثل قبل روان تخلیه نمیشم اما نمیدانم چون دیر درمان کردم عفونتم رو مجرا بسته شده یا بخاطر پروستات هست . اخرین بار هم که عفونت گرفتم و خیلی دارو امتحان کردم بعد اون با کوچکترین الودگی سریع درد مثانه ، مجرا ، سوزش و لرز خیلی خفیف میاد سراغم که باید انتی بیوتیک مصرف کنم حتما ! ممکنه عفونت پروستات باشه ؟ درمانش چیست ؟ بسته بودن مجرا رو با داروی الفا میتونم تست کنم که متوجه بشم از التهاب هست یا مجرا بعلت عفونت تنگ شده ؟ اگر امکان مشاوره تلفنی هست برای دریافت نسخه یا پرداخت هزینه ، با کمال میل ... . سن ۳۴. تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      با سلام براي تشخيص بايد از مجرا عكس رنگي گرفته شود RUG

  • تصویر کاربر ساسان جمعه ۲۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر اندازه پرستات من ۳۱ هست بنظرتون لازمه به دکتر مراجعه کنم یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      با سلام خير نيازي مراجعه به پزشك نداريد

  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۲ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتر
    حالت بی حسی بدن دارم و نعوض ندارم
    و شب ها سه تا چهاربار ادرار دارم
    سنم ۵۲ سال است ممنون میشم راهنمایی کنید که چه کاری باید انجام بدم
    ادرار هم کم شده
    با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۲ دی ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    من در طول شب خیلی زیاد میرم دستشوی .چند ماه قبل هنگام ادرار سوزش داشتم .یکسال قبل هم به مدت جند بار وقتی شب درخواب ارضا میشودم همراه با درد شدید بود .الان هیچ دردی ندارم ولی زیاد دستشوی میرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر جواد شنبه ۲۱ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر . اقای دکتر عزیز بنده ۳۰ ساله و متاهل هستم. هفته پیش مزاحمتون شدم در خصوص مشکلم. عرض کردم حدود دو سال است که بعداز تخلیه ادرار پس از چند دقیقه در ناحیه مثانه احساس سنگینی و پری میکنم حتی احساس سنگینی و تاف تاف در آلت و زیر آلت ( زیر بیضه ها) و در بعضی از مواقع در آلت ونوک آلت و احساس گزگز یا درد یا سوزش کمی حس میشه که بعداز نیم ساعت ازبین میره . دکتر عزیز این حالت همیشگی نیست گاها بعضی وقتا پیش نمیاد و در بعضی از هفته ها هر روزه است . احساس گرفتگی و حس بد پری هست که بعداز زمانی برطرف میشه . در بعضی از مواقع جریان تخلیه ادرار پرفشار و عادیه ولی در بعضی از زمان ها کند و کم فشار است واقعا کلافم کرده زندگیم بهم خورده استرس دارم . هفته پیش طبق تجویز شما روزی یک عدد قرص الفن xl میخورم و روزی ۲ بار در اب گرم میشینم ولی تا امروز که تقریبا نصف شده از دوره درمان هیچ تغییری مشاهده نشده . این تجویر رو ادامه بدم یا نیاز به داروی دیگری هست؟؟ دکتر جان میشه راهنمایی کنید ؟؟ ممنون میشم از بزرگی شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۱ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام درمان را ادامه دهيد و روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيدو هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمدرضا پنجشنبه ۲۱ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من حدود چندسالی میشه سوزش ادرار دارم و حدود دو ماه ک سوزش ادار و تکرور ادارم بیشتر شده همراه با دل درد دکتر زیاد رفتم ولی جوابی نگرفتم ازمایش دادم
    گفتن ک کراتین خونم بالاس 1.8
    اوره هم 31
    سنم 31 و وزن 75 بدنسازی هم کار میکنم ی ماهی میشه کراتین هم نخوردم
    چند روز پیش هم مخاط از ادرارم اومد ک ازمایش ادرارم دادم دکتر گفت چیزی نیست
    و داروی بهم نداد هنوز سوزش و تکرور ادرارو دارم ممنون میشم بگید مشکلم چیه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۱ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات داريد روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود

    2. تصویر کاربر محمدرضا پنجشنبه ۲۱ مهر ۱( 1 سال پیش)
      راستی اقای دکتر من موقع سکس درد ارضا دارم و سوزش
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۱ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی29 دوشنبه ۱۸ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    با سلام ۲۹ ساله ومجرد هستم و از ۱۳ سالگی تا االان خودارضایی میکنم و دچار واریکوسل گرید۳ هستم و مقداری سرعت تحرک اسپرمم کمتر از حد نرمال هست که مشکل خاصی نیست و ضمنا خیلی کم تو خواب ارضا میشم. بیش از دو سال هست که درد شدید بیضه چپ به خصوص بعد انزال و درد زیر شکم دارم که گاهی با نفخ شکم همراه میشه و به شدت اذیتم میکنه به قدری که کمربندم همیشه باید شل ببندم که مثانم اذیت نشه و مجبورم زود زود مثانم رو خالی کنم که درد مثانه و بیضم کمتر باشه. با توجه کمردردی که چند ماهه دچارش شدم و با گرفتن mri مشکلی در کمرم رویت نشد. خاستم ببینم با توجه به علائم این کمردرد ناشی از مشکل پروستات یا عفونت پروستات نمیشه و اینکه چه پزشک و آزمایشاتی لازمه مراجعه و انجام بدم??
    ضمنا آزمایش چکاپ خون، ادرار و مدفوعی که دو ماه پیش داشته ام جز مقدار کمی پایین بودن پلاکت خون مشکل خاصی نداشتم.
    1. تصویر کاربر مهدی29 جمعه ۱۵ مهر ۱( 1 سال پیش)
      دکتر جان ببخشید اگه سوالاتمون طولانی شد خاستم مشکلی از قلم نیفته که بهترین راهنمایی رو برامون در نظر بگیرید. ممنون از زحماتتون🙏
    2. تصویر کاربر مهدی29 جمعه ۱۵ مهر ۱( 1 سال پیش)
      و اینکه روزاانه بیش از ۲۰ مرتبه سرویس میرم و همواره احساس پر بودن مثانه دارم
    3. تصویر کاربر مهدی29 شنبه ۱۶ مهر ۱( 1 سال پیش)
      شرمنده دکتر واریکوسل خفیف گرید 1 دارم
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۸ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل شود و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد واريكوسل عمل لازم ندارد 

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۰ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    با سلام. بنده موقعی که کرونا گرفته بودم بخاطر تکرر ادرار به دکتر عمومی مرجاعه کردم و آزمایش دادم و گفت که احتمالا سنگ کلیه داری. الانم بعضی وقتا عادیم و بعضی وقتا بخصوص وقتی که ویتامین سی میخورم یا قرص مثلا آموکسی سیلین یا بعضی آنتی بیوتیکارو میخورم تند تند باید برم دستشویی، هیچ مشکلی هم موقع دفع ادرار ندارم. فقط تکرر ادراره که اذیتیم میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۰ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص وزيكر ٥ ميلي گرم ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر؛ بنده ۲۸ سالمه هفته پیش متاسفانه خود ارضایی کردم در حین انزال سر آلت خودم رو گرفتم بیشترش بیرون نیومد بعد دوباره مجدد اینکارو کردم تا خارج شه، ضمن اینکه مثانم هم پر بود بعد دستشویی رفتم، تا دو سه روز هیچ مشکل یا علامتی نداشتم ولی باسوزش موقع ادرار شروع شد الان احساس میکنم یچیزی تو پشتم باد کرده و اینکه ادرارم دوشاخه شده ، راهنمایی کنید لطفا.
    1. تصویر کاربر محمد جمعه ۱ مهر ۱( 1 سال پیش)
      منتظر پاسخ آقای دکتر هستم.
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات داريد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۵ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام به تازگی میل جنسیم کم شده نعوض ضعیفی دارم وقدرت ادرارم کم شده ولی درد وسوزشی ندارم ناگفته نماندکلیه هام سنگ سازن و هر چندماهی سنگ دفع میکنم سنم ۳۸ ساله ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۵ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد و روزي يك عدد قرص ترازوسين ٢ ميلي گرم ميل شود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر